In het kort

Maastricht Marketing zorgt er met toffe citymarketingcampagnes voor dat de Limburgse hoofdstad populairder is dan ooit.

Episch centrum van al die activiteiten is het Dinghuis. In dit centraal gelegen monumentale pand huist het Visitors Center, boordevol info over Maastricht en omstreken. Maar het Dinghuis leent zich voor meer. Het idee? Een Guest Experience, waarin je als bezoeker de stad al in volle glorie beleeft, nog voordat de citytrip is begonnen. Maar hoe pak je dat aan? Hoe kom je tot het ultieme idee voor zo’n experience? Maastricht Marketing sloeg de handen ineen met Nexwork. In een creatieve scrumsessie kwamen we via diverse ideeën tot drie topconcepten, waarvan we het winnende mochten uitwerken.

Doelstelling 

Bijgewoond door vooraanstaande ondernemers en creatieven uit de horeca- en recreatiesector – was om door middel van co-creatie en een slimme scrumvariant tot een aantal unieke concepten te komen. Deze concepten dienen als fundament voor een toen nog in te richten Guest Experience van Maastricht Marketing. 

Nexwork is een teamplayer! Zij leidden de zorgvuldig voorbereidde creatieve scrumsessie zodanig, dat iedere deelnemer echt boven zichzelf uitsteeg. Vervolgens presenteerden ze ons een krachtig creatief concept. Dat concept geeft ons nu de mogelijkheid om onze stakeholders te overtuigen om met ons deze Guest Experience ook echt te gaan realiseren
Leontien Mees - Manager Marketing & Communicatie

Aanpak 

De kracht van onze aanpak bij onze klanten schuilt in een stevig strategisch fundament. Om je doelgroep optimaal te bereiken, moet je erachter komen hoe ie doelgroep denkt, waar haar behoeften liggen en waar eventuele pijnpunten zitten. Bij Nexwork ontwikkelden we een methodiek waarmee we dit ‘karakter’ van de doelgroepen via zogeheten empathy maps in beeld brengen. Ook tijdens de scrumsessie bij Maastricht Marketing vormde dit het vertrekpunt. In groepen definieerden we de belangrijkste doelgroepen, waarna we aan de slag gingen met het formuleren van ideeën die voor minstens één van de doelgroepen relevant zijn. Drie ideeën per deelnemer; 54 in totaal. Daarmee gingen we aan de slag, om na diverse selectierondes die middag uit te komen op drie winnende concepten. 

Resultaat 

De uitkomsten van de scrumsessie vormden de springplank naar een concretiseringslag van de drie concepten. De Nexwork-strategen die de sessie leidden, gingen hiermee aan de slag. Onder het mom van ‘het geheel is meer dan de som der delen’ bundelden we de drie winnende ideeën in één krachtig concept, waarbij we de centrale ligging van het Dinghuis ten opzichte van Maastricht én de rest van Limburg perfect combineren met de rijke geschiedenis van het gebouw.

Het resultaat? To be continued… 

 

Wil je meer weten over dit project? Neem contact op met Remco
Test PDF