dinsdag 10 mei 2016

Digitale makeover Chapeau Magazine

Chapeau Magazine is dé glossy over het goede leven in Limburg en de Euregio. Het blad valt 6 keer per jaar op de mat bij abonnees. Maar de online aanwezigheid wordt steeds belangrijker. Dus vroeg Chapeau Magazine Nexwork zowel de voor- als achterkant van de website een stevige facelift te geven.

Chapeau Magazine is een bekende naam in Limburg. De glossy verschijnt al 19 jaar en heeft een oplage van zo’n 20.000 exemplaren. Chapeau, het bedrijf achter het blad, wil de website verder verbeteren zodat deze beter kan worden ingezet voor conversie en aanvullende verdienmodellen. Nexwork werd gevraagd mee te denken over verbeteringen aan de site.


Volledig responsive
Allereerst voeren we een upgrade door, naar de nieuwste versie van het CMS (Content Management System) Umbraco. Met deze nieuwe update kunnen redacteuren van Chapeau gemakkelijker hun artikelen opmaken, plaatsen en verder aanpassen. Een nieuwe, thematische indeling en verbeterde navigatie zorgen dat de bezoekers weten waar ze zich op de site bevinden en een duidelijk overzicht hebben van de ruim 4.000 artikelen. Nexwork leverde ook een volledig responsive menu op. Zo is de site ook mobiel prettig te navigeren. In dit menu zijn alle thema’s en sub-items in één oogopslag zichtbaar.


Thematische insteek

Met de nieuwe thematische insteek en de ‘tags’ die de artikelen dankzij Nexwork nu dragen, kan content nu thematisch worden geordend in het CMS. Zo maakt de website meer conversie, en uiteindelijk andere verdienmodellen, mogelijk. Ook kan er exact worden bijgehouden hoe veel en hoe vaak bezoekers doorklikken op thema’s.

Recente berichten