donderdag 11 juni 2015

Limburgs water lest de dorst

Goed drinkwater is in Nederland doodgewoon, je staat er eigenlijk nooit bij stil. We spoelen er zelfs de wc mee door! Maar tegelijkertijd drinken steeds meer mensen water uit de supermarkt. Dat zorgt niet alleen voor extra plastic afval, het is ook duurder en niet per se gezonder. Zeker niet in Limburg, waar Water Maatschappij Limburg (WML) al jaren het beste uit eigen bodem haalt. Met de Hoe Drink Jij-campagne wil WML Limburgers bewust(er) laten kiezen voor kraanwater. De organisatie schakelde Nexwork in om de doelgroep online te activeren.

User generated content
Limburgers stil laten staan bij iets vanzelfsprekends? Daar moet je heel wat voor uit de kast trekken. Gelukkig snappen wij als geen ander dat mensen pas echt betrokken raken als je ze actief laat deelnemen. Daarom ontwikkelden we Hoedrinkjij.nl, een platform voor user generated content. Een plek waar Limburgers hun favoriete watermoment kunnen delen. Zo komt Hoedrinkjij.nl vol te staan met foto’s van mountainbikers die zichzelf trakteren op een bidon vol koud water na een ritje door de Limburgse bossen. Met kiekjes van kinderen onder de kraan na een ietsje te pittig gerecht. Of gewoon genietend in de tuin met een kan water vol munt, limoen en ijsblokjes. Alle watermomenten zijn welkom!

Aanjagen met Pinkpop-actie
Om het platform aan te jagen, trappen we af met een mooie Pinkpop-actie. Deel je favoriete festivalwatermoment en maak kans op kaarten voor Pinkpop 2016! Festivalgangers delen via Facebook, YouTube, Instagram of een e-mailbericht hun watermoment. Van een heerlijk koud bekertje water na een avond doorhalen, tot een verfrissende ‘douche uit een flesje’ tijdens hun favoriete optreden. We vragen deelnemers ook of ze het bericht meteen op hun sociale kanalen willen delen, om ook daar de actie meer bekendheid te geven.

Lang houdbaar
Ook na Pinkpop blijft het platform in gebruik. We hebben het zo opgezet dat WML het steeds voor andere acties kan inzetten en ook modulair kan uitbreiden, bijvoorbeeld als ze nog meer sociale media willen koppelen. Dorst gekregen? Neem snel een kijkje op hoedrinkjij.wml.nl!

Recente berichten