Succes is een keuze

case Online kennisplatform NOA

Succes is een keuze

Succesvol ondernemen betekent keuzes maken. In deze moeilijke tijden voor de bouw spoort ook de Nederlandse Ondernemingsvereniging voor Afbouwbedrijven (NOA) haar achterban aan tot het maken van nieuwe keuzes. De belangrijkste beslissing? De omslag maken van vakman naar ondernemer. Kiezen voor je eigen toekomst. Daar draait het volgens NOA om. Daarom wil de branchevereniging haar leden optimaal informeren over de veranderde markt en de kansen die dat met zich meebrengt. Om die boodschap helpen uit te dragen, nam NOA Zandbeek en Nexwork in de arm.

Doelstelling

Het online platform moet aangesloten leden op een laagdrempelige manier voorzien van actuele kennis over de afbouwbranche. Leden moeten eenvoudig toegang krijgen tot het gevarieerde aanbod aan relevante opleidingen en cursussen. Ook moeten ze snel en makkelijk geïnformeerd worden over ondernemen in de afbouw: van juridische ondersteuning tot marketingadvies. Tot slot moeten leden goed vindbaar zijn voor (potentiële) opdrachtgevers en partners. Op deze manier wil NOA het lidmaatschap aantrekkelijker maken voor zowel potentiële als bestaande leden.

Aanpak

We transformeerden de traditionele website van NOA naar een heus kennisplatform. Daarnaast ontwikkelden we een tool waarmee alle aangesloten afbouwbedrijven (incl. zzp’ers) snel en makkelijk een eigen website kunnen maken. Dat bleek geen overbodige luxe in deze traditionele branche, waar (online) branding, (online) marketing en zelfs internet nog niet altijd gemeengoed zijn.

Resultaat

Inmiddels zijn zo’n 300 artikelen in het kenniscentrum beschikbaar. Al 178 (!) afbouwbedrijven hebben sinds de lancering een eigen landingspage aangemaakt via onze tool. Dankzij alle vernieuwingen zorgt NOA dat zij relevant blijft voor haar doelgroepen.