Frisse blik op zonwering

case Veel nieuwe afspraken en aanvragen voor Ambiance

Frisse blik op zonwering

Een van moederonderneming Zandbeeks Golden Oldies is Ambiance Zonwering. Al sinds de oprichting zijn zij betrokken bij de communicatie van deze franchiseketen. Zelfs de naam Ambiance is ooit in samenwerking met Zandbeek verzonnen. En ook bij Nexwork heeft Ambiance een speciaal plekje in onze harten. Online communicatie werd namelijk de drijfveer achter het succes van Ambiance. In de zonweringsbranche is Ambiance met circa 45 dealers een begrip. Dat moest zich vertalen in een online omgeving die hier naadloos op aansluit.

Doelstelling

Het vindbaar maken en presenteren van dealers in hun lokale omgeving en conversie genereren in de vorm van meetafspraken en offerteaanvragen.

Aanpak

Op het gebied van online communicatie realiseerde Nexwork samen met Zandbeek de nieuwe website van Ambiance, 45 individuele dealersites, een website voor de zakelijke markt, diverse microsites, e-mailmarketing én een actieve social media-aanpak. Deze laatste richt zich vooral op Facebook, waarbij wij verantwoordelijk zijn voor de contentstrategie. Via de diverse kanalen werken we structureel aan het uitbreiden en verrijken van de klantendatabase van Ambiance, om ons bereik nog verder te vergroten.

Optimalisatie is het codewoord bij het overgrote deel van onze huidige werkzaamheden. De consument vormt daarbij het uitgangspunt. We analyseren gebruikersgedrag, conversies, en online engagement. Daarvoor maken we gebruik van Google Analytics, Hotjar, een PR-monitoringsysteem, analytics tool Coosto en diverse SEO-analysetools. Zo weten we precies waar de beste conversies vandaan komen en waar er ruimte is voor verbetering. Door hierop in te spelen, blijft de individuele dealer waarde krijgen voor zijn franchisefee en kunnen de klanten van Ambiance rekenen op passende, relevante content.

 

'Met Zandbeek halen we steeds betere resultaten uit onze campagnes!'
Dennis Schoormans Franchisedirecteur Ambiance

Resultaat

Dankzij onze resultaatgerichte online communicatie-inspanningen staat Ambiance Zonwering voor de meest relevante zoektermen structureel op de eerste pagina van Google. De brede online marketingactiviteiten hebben de afgelopen drie jaar geleid tot een jaarlijkse stijging van 25 procent van het aantal websitebezoekers. En het aantal meetafspraken en offerteaanvragen voortkomend uit een websitebezoek? Dat is met ruim 400 procent gestegen!