De term SEO staat voor ‘Search Engine Optimization’. In gewoon Nederlands ‘zoekmachine optimalisatie’. Er zijn drie algemene categorieën voor SEO. On-page SEO, off-page SEO en technische SEO. In dit artikel focussen we ons op on-page en off-page SEO en geven we een aantal stappen die je kunt ondernemen om je website te optimaliseren.
Alles wat nodig is om een bepaalde pagina-ranking te behalen. Dit gaat meestal over de content zelf op je website. Als je het hebt over keywords, user experience, titels en metabeschrijvingen, dan heb je het over on-page SEO. Daarom noemen sommigen het 'content-SEO'.
Alles wat er gebeurt op andere webpagina's. Deze webpagina’s helpen een pagina een bepaalde page te behalen in zoekmachines. Er zijn verschillende elementen van off-page SEO, maar links zijn het belangrijkst en daarom wordt er het meest over gesproken.
Om de meest geoptimaliseerde SEO-strategie te krijgen, moet je eerst begrijpen wat jouw doelgroep wilt weten. Wat zijn hun interesses, waar zoeken ze naar (keywords) of wat houdt ze 's nachts wakker? Alle antwoorden op deze vragen, zijn de juiste resultaten die jouw content vormen op jouw website voor jouw SEO-strategie.
Wil je alle hokjes kunnen afvinken, dan moet je zorgen dat alles klopt en zoekmachines je website kunnen indexeren. Aan de hand van enkele SEO-tips kun jij namelijk je hele website nalopen en de positie in Google verbeteren.
Dit is slechts het topje van de ijsberg op SEO-gebied. Maar door aan de slag te gaan met bovenstaande stappen, kun je ervoor zorgen dat je SEO-inspanningen op korte termijn al vruchten kunnen gaan afwerpen.
Heb je hulp nodig, omdat je aan de slag wilt met SEO voor je eigen website? Of wil je weten hoe jouw website verbeterd kan worden? Neem contact op met Maarten!