dinsdag 8 januari 2019

Hoe social was jij tijdens de feestdagen?

Met de telefoon stevig in de hand, scrolde we het hele jaar eindeloos door de grote stroom aan content. Behalve tijdens de feestdagen, want dan brengen we tijd door met onze familie en vrienden. Niets is echter minder waar, want ook tijdens het gezellige samenzijn is het touchscreen alsnog onze beste vriend en marketeers maakte daar dankbaar gebruik van.

Inhakers

De feestdagen blijven de beste tijd voor inhakers, het thema is namelijk al bepaald. Ongeveer 80% van de marketeers geven daarom aan dat zij themavideo’s en advertenties laten draaien tijdens de feestdagen. De resultaten spreken voor zich: 88% van hen geven aan dat deze inspanningen met succes conversie hebben opgeleverd. De video’s zorgen er vervolgens voor dat klanten niet alleen kennismaken met voor hen nieuwe merken, maar dragen ook bij aan de verkoopbeslissingen bij potentiële klanten.

Activiteit

Het is waarschijnlijk geen verrassing dat er veel activiteit is op de verschillende social medianetwerken. Met name tijdens de kerstdagen blijven mensen online actief en is de engagement hoog, in tegenstelling tot nieuwjaar bijvoorbeeld. De post-kerstdagen zijn echter minstens zo belangrijk voor je bedrijf. Zitten er nog speciale aanbiedingen of andere specials in de pijplijn? E-commercebedrijven halen een groot deel van hun omzet uit de acties tussen kerst en nieuwjaar.

Aandacht

Vergis je echter niet, ook al zijn veel mensen online, om de aandacht zal gevochten moeten worden met behulp van goede content en de juiste timing. De feestdagen zijn daarin niet anders dan andere periodes van het jaar, maar de creatieve uitdaging moet hierbij niet onderschat worden.

Hulp nodig bij je social mediaplanning? Neem contact met ons op, we helpen je graag verder.

 

 

Recente berichten