donderdag 28 februari 2019

Waarom SEO in B2B-marketing?

Veel organisaties in de B2B-branches onderschatten de kracht van 'Search Engine Optimalization' (SEO). Toch kan het erg de moeite waard zijn om aandacht te besteden aan deze tak van online marketing. In dit artikel laten we je zien waarom je een SEO-strategie in je B2B-marketingstrategie moet opnemen .

Wat is SEO?
Als je rekening houdt met SEO bij de inrichting van je website, dan denk je vanuit de (potentiële) bezoeker. Schrijf teksten die bijdragen aan de informatiebehoefte van de bezoeker en deel je website in op een manier waardoor de searchbot deze eenvoudiger kan indexeren. Dit wordt door Google en andere zoekmachines als Bing op waarde geschat, want daardoor kom je hoger in de resultaten naar voren.

Het maakt geen verschil of je nu een consument bent, bedrijven probeert te bereiken of vreemden probeert te interesseren, dezelfde basisprincipes zijn van toepassing:
• Ontdek waar mensen naar zoeken.
• Creëer iets dat hun informatiebehoefte kan bevredigen.
• Overtuig Google dat wat je hebt gemaakt, waarde oplevert voor de bezoekers.

Wat is business-to-business SEO?
Terug naar de SEO-strategie voor B2B-marketing. Hiermee bedoelen we de wetenschap van het genereren van leads bij bedrijven middels zoekmachinemarketing. Het enige verschil met SEO-marketing voor de business to consumer-markt is de doelgroep waar je je als bedrijf op richt. Denk bijvoorbeeld een chief marketing officier op zoek naar "omnichannel marketing", een startup-oprichter op zoek naar "HR-software" of een facilitair directeur op zoek naar "sound masking".

Keywords en sleutelzinnen: een must voor jouw webpagina
De zoekwoorden zijn de belangrijkste gegevens voor je B2B-SEO. Ze sluiten aan bij je doelgroep en hun informatiebehoeften. Het is van cruciaal belang dat deze woorden een onderdeel zijn van je website. Verder is het van cruciaal belang om je keywords te onderzoeken en te analyseren. Onderzoek naar je keywords leidt tot identificatie van wat je B2B-partners zoeken. Er zijn verschillende tools die je kunnen helpen bij het kiezen van de juiste zoekwoorden en het aansturen van jouw doelgroep naar jouw website.

Het integreren van een B2B SEO-strategie zal jouw website een boost geven. Nexwork creëert door middel van monitoring en analyse van data, relevante inzichten voor jouw SEO-strategie. Het is belangrijk om te weten waar jouw klanten naar op zoek zijn (producten/service). Weet ook welke woorden en/of zinnen zij gebruiken om die producten/diensten op internet te doorzoeken. Dankzij het gebruik van verschillende tools is het gemakkelijker om keywords te zoeken en jouw doelgroep naar je website te leiden. Met verschillende onderwerpen (topics) kan je ervoor kiezen om de juiste klanten aan te trekken en hen de informatie te geven waarnaar ze op zoek zijn. Met de juiste B2B SEO-strategie zal jouw bedrijf in de nabije toekomst de juiste leads genereren.

Wil je meer weten? Neem gerust contact met ons op.

Recente berichten