Petje af voor Chapeau!

case Online contentstrategie voor Chapeau

Petje af voor Chapeau!

Oplages van tijdschriften dalen al jaren. Dus wat te doen? Nexwork inschakelen natuurlijk! Dat deed ook Chapeau Magazine, hét lifestylemagazine van het zuiden.

Doelstelling

Denk mee over een nieuw multimediaal verdienmodel met ruimte voor print, online en mobiel.

Aanpak

Nexwork ontwikkelde samen met Zandbeek een journalistieke en commerciële visie in de vorm van een online contentplatform. Gebruiksvriendelijk, zodat alle artikelen goed gevonden en handig gelezen worden. Op elk device natuurlijk, want chapeaumagazine.com is volledig responsive.

We vertaalden onze visie allereerst naar een contentstrategie. Ons creatieve uitgangspunt? Het overbrengen van een luxe Limburgse beleving. Want levensgenieters, dat zijn ze! Het merk Chapeau staat dan ook voor het goede leven in het zuiden.

Vervolgens was het tijd voor het optimale User Experience Design: is een platform niet gebruiksvriendelijk, dan haken bezoekers snel af. Tot slot maakten we de doorvertaling naar een responsive design. Want hoe lees je anders jouw favoriete artikelen altijd en overal?

Resultaat

Chapeau’s lezerspubliek is flink uitgebreid. Vanaf nu treffen lezers, kijkers, volgers en adverteerders elkaar bovendien op het juiste moment en de juiste plek. En met de verzamelde data en doelgroepinsights bouwt Chapeau iedere dag dankbaar verder aan zijn unieke positie in de Euregio.