In het kort

De mogelijkheden van online communicatie zijn oneindig. Dus hoe weet je of jouw organisatie mikt op de juiste doelgroep en daarvoor de juiste kanalen gebruikt? Het begint met de strategiebepaling.   

Heb je vragen?

Benieuwd naar de identiteit en herpositionering van jouw bedrijf? Jurgen denkt graag met je mee!

Jurgen
Jurgen Tichelman
Managing Director
+31 6 22 24 86 73 j.tichelman@nexwork.nl
Contact

Strategie als startpunt

Een gefundeerde basis staat niet in een half uurtje op papier. Daarom steken wij veel tijd en energie in het opzetten van de online strategie, zodat we daar altijd op terug kunnen vallen. De online strategie is doorgaans vaak een afgeleide van de ondernemingsstrategie. De eerste stap is het bestuderen van de online doelgroepen en het in kaart brengen van hun behoeften. Op basis hiervan bepalen we de doelstellingen per doelgroep.

Voordat we doelen kunnen bepalen, verdiepen we ons eerst in de organisatie en doelgroepen. Wat is de identiteit van de organisatie? Wie willen jullie zijn? Dat zijn belangrijke vragen die aan het begin van een strategisch traject gesteld worden. Ook moet er geïnventariseerd worden hoe veranderingen van de online strategie de organisatie en de doelgroep raken. Dit wordt een business impactanalyse genoemd. Je kunt namelijk een steengoede online strategie ontwikkelen, maar wanneer deze niet aansluit bij de organisatie en de doelgroepen heeft het weinig effect.

Customer journey + persona = online positionering

Wie zijn de huidige doelgroepen? En zijn dat ook jullie ideale klanten? En waar vinden we deze? Hoe vinden huidige klanten jullie organisatie en wat maakt jullie uniek? Welke concurrentie is er online? Met welke stakeholders moet er rekening gehouden worden? Om dit in kaart te brengen maken we gebruik van zogenoemde klantreis, ofwel customer journeys. Wanneer deze klantreis helder is, wordt de doelgroep gespecificeerd door een persona. Dit is een fictieve beschrijving van een ideale klant. De combinatie van de customer journey en de persona zorgt ervoor dat de online positionering vorm krijgt.

Strategie ux design header
Meeting Kleur LR 3


Samen kruipen we in de huid van de doelgroep, verplaatsen we ons in hun beslissingstraject en analyseren we op welk moment jouw organisatie daarop kan inspelen. Door op het juiste moment op de juiste plek te zijn, sluit je aan bij de wensen van jouw doelgroep en is de kans op conversie het grootst.

"Door op het juiste moment op de juiste plek te zijn, sluit je aan bij de wensen van jouw doelgroep en is de kans op conversie het grootst"

Strategische sessie

Wat kun je verwachten van een strategisch traject bij Nexwork? We begeleiden jou en je team over de hele lijn. Jullie kennen de organisatie als geen ander, wij brengen de strategische kennis mee.

Tijdens een strategiesessie sluiten bijvoorbeeld ook designers en online marketeers aan. Zo kunnen zij vanaf de start meekijken en specifieke vragen stellen die bijdragen aan het eindresultaat. Iedere organisatie en ieder traject is anders en om goede resultaten te behalen zetten wij dan ook in op een langdurige samenwerking.