'Haal meer uit jouw digitale omgeving'

Conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie

Jouw doelgroep, jouw markt

Conversie optimalisatie verhoogt het rendement van jouw online strategie. Hierbij staat de customer journey altijd centraal. Waar bevindt jouw doelgroep zich? Hoe gedragen zij zich online en via welke kanalen communiceren zij? Door middel van een conversie-analyse brengen wij het online verkeer voor jouw onderneming in kaart en speel jij optimaal in op de behoeftes van jouw doelgroep.

Meer weten?

Remco Heijnen

New Business Director

+31 43 604 90 70

Stuur een bericht

LinkedIn

 

  •          Van advies tot uitvoering
  •          Optimale digitale strategie op basis van data
  •          Monitor en verbeter jouw online rendement

Conversie optimalisatie: strategie
Met de juiste digitale strategie start je een succesvol conversieoptimalisatie traject. Wij helpen je bij het vaststellen van jouw online doelgroep(en), nationaal en internationaal. Hoe gedragen zij zich online, hoe speelt de concurrentie hier op in en hoe presteert jouw onderneming online? Samen stellen we de kansen van jouw onderneming vast. Van het creëren van call-to-actions, het optimaliseren van formulieren tot een volledige analyse van het gebruikersverkeer op jouw website: wij adviseren jou op maat. Om tot de juiste digitale strategie te komen die bij jouw onderneming past maken we gebruik van verschillende online tools zoals Google Analytics en Hotjar. 

Online leadgeneratie
Er wordt vaak verwezen naar conversie optimalisatie als online leadgeneratie. Het doel van beide strategieën is de verbetering van conversieresultaten. Hierbij staat de customer journey altijd centraal. Hoe doorlopen verschillende doelgroepen het online proces en waar kun je hen prikkelen? Vaak zijn e-mailmarketing en social media essentiële onderdelen van een optimale conversieoptimalisatie strategie. Het is namelijk niet alleen belangrijk om de juiste doelgroep te vinden, maar ook om een vertrouwensband op te bouwen. Zo worden nieuwe klanten terugkerende klanten.

Onze werkwijze
Om vast te stellen welke online kansen er zijn voor jouw onderneming beginnen wij altijd met een nulmeting: de stand van zaken. Vervolgens brengen we met behulp van jouw input het online speelveld van jouw branche in kaart. Waar zit er overlap met de concurrentie en waarmee kun je je onderscheiden? Vervolgens wordt er een digitale strategie vastgesteld op maat voor jouw onderneming. Dit kan bijvoorbeeld resulteren in een marketingmix van e-mailcampagnes en online advertenties, of de creatie van nieuwe pagina’s voor jouw website met zoekmachine geoptimaliseerde content. Neem vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie!