Een nieuwe koers
Gilde Opleidingen gaf bij Nexwork aan dat ze graag een nieuwe koers wilde varen waarin de scholengemeenschap zich profileert als onderwijspartner van alle leeftijden. Onder het motto “een leven lang leren” staat vakgericht, lokaal en persoonlijk onderwijs centraal. Gilde Opleidingen stapt hierbij over op een nieuwe merkenstructuur, waarbij ruim 140 opleidingen onderverdeeld worden per school. Nexwork ging deze uitdaging aan.
Neem contact op met Remco voor al je vragen over dit project!

Een nieuwe online omgeving
Om de studenten, ouders en het bedrijfsleven gericht van dienst te kunnen zijn, is de online omgeving van Gilde Opleiding aangepakt. De nieuwe online omgeving van Gilde Opleidingen vormt de basis van de communicatie met de verschillende doelgroepen.
Om een online omgeving te creëren die in alle opzichten naadloos aansluit bij de (informatie)behoeften van de belangrijkste doelgroepen van Gilde Opleidingen, zijn we gestart met een uitgebreid strategisch traject. In verschillende sessies met online strategen van Nexwork en een vaste delegatie aan mensen vanuit Gilde Opleidingen werden de belangrijkste doelgroepen gedefinieerd.

Voortdurend inspelen op wensen en gebruikersbehoeftes
De customer journey van iedere persona hebben wij vervolgens door vertaald naar een effectief UX-design dat inspeelt op de gedragingen en karaktereigenschappen van de belangrijkste doelgroepen.
Door deze strategische basis zijn wij in staan geweest om diverse online platvormen te ontwikkelen voor Gilde Opleidingen die optimaal inspelen op de gebruikersbehoeftes van hun diverse doelgroepen.
Omdat doelgroepen met hun tijd mee veranderen, hebben wij funnels en KPI’s ingericht in Google Analytics zodat wij de online omgevingen kunnen blijven optimaliseren om te kunnen blijven voldoen aan de gebruikersbehoeftes.
Scholenwebsites
Intranet omgeving
Website voor het bedrijfsleven
Corporate website
Meer weten? Remco beantwoordt al je vragen.