In het kort

Stichting BKR wil geroemd worden om haar deskundigheid en positieve bijdrage aan de maatschappij door het verdienen van vertrouwen bij klanten, deelnemers en stakeholders. In samenwerking met Zandbeek zijn wij een strategisch traject gestart met als doel het ontwikkelen van een nieuwe positionering en merkidentiteit.

Meer weten?

Neem contact op met Remco voor al je vragen rondom dit project.

Remco
Remco Heijnen
Director
+31 6 20 13 98 84 r.heijnen@nexwork.nl
Ik wil meer weten

De website als belangrijke drager

Jaarlijks bezoeken zo’n 1,5 miljoen bezoekers de website van Stichting BKR. Deze website is een uitgelezen kans om de publieke opinie om te vormen. De vorige website paste communicatief niet bij de nieuwe positionering en gaf te weinig ruimte voor het uitdragen van de rol van Stichting BKR. Daarnaast vraagt de nieuwe rol om eenvoudig en snel te kunnen inspelen op actualiteiten en wensen en behoeftes van de doelgroepen.

Om met het ontwikkelen van de online strategie van start te kunnen gaan, is er eerst een business impactanalyse gemaakt. In deze analyse komt naar voren welke invloed een online strategie op de hele organisatie heeft, een belangrijk onderdeel in een security gevoelige organisatie als Stichting BKR.

Nederland als doelgroep

De strategische sessies zijn ingezet om de websitebezoeker in kaart te brengen. Wie is de bezoeker, hoe wordt de website gebruikt en welke klantreis wordt doorlopen? Al snel bleek dat de grootste uitdaging het segmenteren van de doelgroep was. Alle Nederlanders boven de 16 jaar kunnen namelijk geregistreerd zijn bij Stichting BKR. De grootte van deze doelgroep vraagt om vanuit een ander perspectief te kijken naar de customer journey en de persona’s. Er is uiteindelijk gekozen voor drie persona’s. 

Het resultaat is een nieuwe website in de cloud, waarbij het CMS Umbraco zorgt voor makkelijke beheersbaarheid aan de kant van Stichting BKR. Middels het gebruiksvriendelijke CMS kan de communicatieafdeling direct inspelen op de actualiteit in de markt. De website sluit volledig aan bij de nieuwe positionering, waarin Stichting BKR zichzelf als beschermer in de markt zet.

Bkr Device
3

persona's

1 +

miljoen bezoekers per jaar

87 %

meer gebruikers

74 %

meer sessies

“Een geheel nieuwe website als drager van onze herpositionering is een enorme uitdaging. Door goed meedenken en flexibiliteit aan de kant van Nexwork is het gelukt om een platform neer te zetten dat ons verhaal vertelt. Maar waar we ook verder op kunnen doorgroeien en snel en gemakkelijk kunnen inspelen op ontwikkelingen in de markt. Gezien de positieve resultaten en prettige samenwerking blijven we met Nexwork samenwerken en raden we ze dan ook zeker aan.”
Koen Gebbink - Digital Marketing en Communicatie specialist
Project preview
BKR nieuwe website detail BKR mobile design BKR ux design BKR website details

Over Stichting BKR

Stichting BKR beheert alle kredietgegevens in Nederland, waardoor kredietverstrekkers op basis van de actuele situatie de juiste kredietbeslissing kunnen nemen. Zo voorkomen we dat consumenten meer lenen dan hun portemonnee toelaat en beschermen we het financiële welzijn van heel Nederland.

Meer weten over de case van Stichting BKR? Neem contact met ons op!

Ik wil graag meer weten