In het kort
Stichting BKR wil geroemd worden om haar deskundigheid en positieve bijdrage aan de maatschappij door het verdienen van vertrouwen bij klanten, deelnemers en stakeholders. In samenwerking met Zandbeek zijn wij een strategisch traject gestart met als doel het ontwikkelen van een nieuwe positionering en merkidentiteit.
De website als belangrijke drager
Jaarlijks bezoeken zo’n 1,5 miljoen bezoekers de website van Stichting BKR. Deze website is een uitgelezen kans om de publieke opinie om te vormen. De vorige website paste communicatief niet bij de nieuwe positionering en gaf te weinig ruimte voor het uitdragen van de rol van Stichting BKR. Daarnaast vraagt de nieuwe rol om eenvoudig en snel te kunnen inspelen op actualiteiten en wensen en behoeftes van de doelgroepen.
Om met het ontwikkelen van de online strategie van start te kunnen gaan, is er eerst een business impactanalyse gemaakt. In deze analyse komt naar voren welke invloed een online strategie op de hele organisatie heeft, een belangrijk onderdeel in een security gevoelige organisatie als Stichting BKR.
Nederland als doelgroep
De strategische sessies zijn ingezet om de websitebezoeker in kaart te brengen. Wie is de bezoeker, hoe wordt de website gebruikt en welke klantreis wordt doorlopen? Al snel bleek dat de grootste uitdaging het segmenteren van de doelgroep was. Alle Nederlanders boven de 16 jaar kunnen namelijk geregistreerd zijn bij Stichting BKR. De grootte van deze doelgroep vraagt om vanuit een ander perspectief te kijken naar de customer journey en de persona’s. Er is uiteindelijk gekozen voor drie persona’s.
Het resultaat is een nieuwe website in de cloud, waarbij het CMS Umbraco zorgt voor makkelijke beheersbaarheid aan de kant van Stichting BKR. Middels het gebruiksvriendelijke CMS kan de communicatieafdeling direct inspelen op de actualiteit in de markt. De website sluit volledig aan bij de nieuwe positionering, waarin Stichting BKR zichzelf als beschermer in de markt zet.

persona's
miljoen bezoekers per jaar
meer gebruikers
meer sessies
Over Stichting BKR
Stichting BKR beheert alle kredietgegevens in Nederland, waardoor kredietverstrekkers op basis van de actuele situatie de juiste kredietbeslissing kunnen nemen. Zo voorkomen we dat consumenten meer lenen dan hun portemonnee toelaat en beschermen we het financiële welzijn van heel Nederland.
Meer weten over deze case? Remco beantwoordt al je vragen.
Over Nexwork
(part of Conclusion)
Nexwork is een online bureau voor alle complexe online vraagstukken. Strategisch, doordacht en een tikkeltje eigenwijs. Een bureau zonder langdradige communicatie maar korte lijnen, proactieve houding en daarbij trots onderdeel van Conclusion.