In het kort

Om meer naamsbekendheid te genereren en het aanjagen van artikelen van The Meridian wordt er iedere editie gebruik gemaakt van social advertising op LinkedIn. Er wordt gewerkt met twee doelgroepen, dit houdt in dat er voor iedere advertentie minimaal twee varianten zijn. Daarnaast wordt er voor iedere lancering gewerkt met drie typen advertenties: kortlopende artikeladvertenties, langlopende carrouseladvertenties en video-advertenties.

Meer weten over dit project?

Neem contact op met Jurgen

Teamfoto Jurgen
Jurgen Tichelman
Managing Director
+31 6 22 24 86 73 j.tichelman@nexwork.nl
Ik wil graag meer weten

Om de effectiviteit van de kortlopende artikeladvertenties te testen, wordt er gebruik gemaakt van A/B-testen. Onderdeel van deze testen zijn naast de verschillende doelgroepen ook een variatie in de tekstuele en visuele content. Zo bepalen we welke advertentie het beste aansluit bij de doelgroep en dus ook voor een hogere kans op conversie zorgt. Na lancering van de advertentie, welke elkaar wekelijks opvolgden gedurende 5 weken, waren twee varianten per doelgroep in omloop.

Door middel van strakke monitoring gedurende 24 tot 48 uur wordt geanalyseerd welke advertentie het beste scoort. Op basis van resultaten (kliks) en kosten (laagste CPC) wordt gekozen welke van de varianten de rest van de looptijd voltooit. Voor de langlopende advertenties met betrekking tot de carrousel en de video wordt voor iedere doelgroep één advertentie gemaakt. Deze advertentie voltooit de volledige looptijd.

“We zien Nexwork als een ideale partner om online stappen te zetten. Ze blijven ons prikkelen en weten tegelijkertijd wat wij willen. Dat zorgt voor een prettige samenwerking.”
Bas Heller - Teamleider Communicatie
Project preview
Meridian Visual 1 Meridian Visual 2 Meridian Visual 3 Meridian Visual 4 Meridian Visual 5
39 %

Meer verkeer vanuit social advertising

Het platform groeit verder

The Meridian heeft een enorme groei doorgemaakt sinds de lancering ruim 1,5 jaar geleden. Het gros van de advertenties heeft als doel om conversie te realiseren richting het platform.

De cijfers laten zien dat het verkeer vanuit social advertising enorm is toegenomen met 39%. Daarnaast is er ook een toename in het verkeer vanaf The Meridian naar de corporate website van Geodan. Bij de eerste editie klikten 3,8% van de gebruikers door Geodan, inmiddels is dit gegroeid naar 7,2%. Ook de resultaten van de LinkedIn-campagne tonen groei. Het bereik is toegenomen van 66.504 naar 161.571 vertoningen (143%). De gemiddelde CTR op LinkedIn bedraagt 0,19% dus The Meridian heeft met 0,25% ruim boven het gemiddelde gescoord. Tot slot heeft de engagement rate ook een groei doorgemaakt. Waar dit bij de eerste editie 1,00% was, is dit gegroeid naar 1,04%.

1B91c148e27842ecc93c63e9c724b87df408b3e5

Over The Meridian

Geodan is een organisatie die zich richt op location intelligence. Met hun platform The Meridian brengen zij de mogelijkheden van location intelligence in beeld en schrijven zij over hoe locatiedata en innovatieve technologie de wereld slimmer, veiliger en duurzamer maakt. Er zijn inmiddels drie issues van The Meridian, Nexwork is vanaf de eerste uitgave verantwoordelijk voor de online campagnes.

Meer weten over deze case? Jurgen beantwoordt al je vragen.

Over Nexwork
(part of Conclusion)

Nexwork is een online bureau voor alle complexe online vraagstukken. Strategisch, doordacht en een tikkeltje eigenwijs. Een bureau zonder langdradige communicatie maar korte lijnen, proactieve houding en daarbij trots onderdeel van Conclusion.

Ik wil graag meer weten