Hi GA4-expert-in-wording! 

Misschien heb je het in onze blogpost al gelezen: vanaf 1 juli 2023 zullen we afscheid nemen van Universal Analytics (UA) en stappen we volledig over naar Google Analytics 4 (GA4).  

Verzamel je al data via Universal Analytics? Dat is alvast goed nieuws, je kan je data hier ook blijven inzien, maar denk eraan dat de data-toevoer stopt voor UA. Dit betekent dat je je data wel nog kan inzien, maar geen toekomstige data meer kan ontvangen. Als je data wil blijven ontvangen, adviseren wij daarom om over te gaan naar GA4.  

In deze training leer je precies hoe je hiermee aan de slag gaat. We duiken samen je data in om je hier wat wijzer uit te brengen.  

Benieuwd naar hoe zo een GA4 training eruit ziet?
Hieronder zie je de onderwerpen die we onder andere bespreken. 

We beginnen de training met het creëren van een GA4-account (vanuit UA).  Hier halen we ook aan hoe je het beste schakelt tussen je UA -en GA4-account en waar je je properties kan vinden.  

Daarna bekijken we de navigatieblokken. Hoe ziet de 'Homepage' eruit en hoe zet je dit het beste in voor je organisatie? 

Bij 'Rapporten' krijg je dieper inzicht in je data in afgebakende categorieën zoals demografie, acquisitie en betrokkenheid. Welke subtabs zijn het meest relevant voor jou als bedrijf en hoe maak je hier gepersonaliseerde data rapporten van? Hierna bespreken we ook het secundair menu met diepgang op ieder navigatie-icoon.  

DSC00903
DSC00953

'Verkennen' draait allemaal rond het zélf opstellen van diagrammen, tabellen, trechter -en padverkenningen. We maken hier een organisatie-specifiek voorbeeld van een handige verkenning en geven uitleg over hoe je dit kan aanmaken.  

Als laatste bekijken we een overview van 'Advertenties' en hoe je dit het beste met Google Ads kan meten om je marketingdoelen te bereiken.  

Zoals in onze blogpost ook al werd benoemd, zijn de AI toepassingen die op verschillende manieren kunnen worden gebruikt een groot voordeel van GA4. Maar wat zijn deze toepassingen precies en hoe maakt dit je Google Analytics 4 ervaring nóg beter? Dat bekijken we hier in detail, met verschillende tips en tricks om je hierbij te helpen.  

Tot slot kijken we naar het 'Beheer'. We behandelen hier onder andere het toevoegen gebruikers, gegevensstreams en welke instellingen hier van belang zijn voor jouw organisatie. 

Gedurende de training is er ruimte voor vragen, graag zelfs! Samen komen we altijd tot een oplossing.  

Meer praktische informatie over de GA4-training. 

De training wordt gegeven door één van onze online marketeers die dagelijks werkt met Google Analytics. Gedurende de training van 2 uur krijg je informatie over onderstaande onderwerpen en ben je vrij om ook vragen te stellen. 

Op deze pagina kan je de onderwerpen zien die we onder andere bespreken. We bespreken onderwerpen zoals een diepere ingang op de navigatieblokken, tips en tricks voor het inzetten van GA4 voor je doelen, uitleg over het personaliseren van rapporten en welke subtabs jij het beste kan gebruiken voor je organisatie. 

Je kan deze training volgen bij ons op locatie in het mooie Maastricht met een lekker tasje koffie of handig online. 

De training kost 450 euro voor 1 of 2 personen. Wil je nog mensen meenemen naar de training? Dan betaal je 110 euro extra per persoon. 

Je kan de training volgen op afspraak. Stel in je formulier een datum voor en dan nemen we contact met je op om een datum te vinden die werkt voor iedereen! 

Klaar om je data in te duiken?

Schrijf je hieronder in voor de GA4-training
Plaats de namen (voornaam + achternaam) met een komma als scheiding.
Noteer hier de overige e-mailadressen zodat we ze digitaal kunnen uitnodigen voor de sessie. Noteer ze met een komma als scheiding.