dinsdag 16 april 2019

Let's meet... Maarten

Wanneer je naar ons kantoor belt, krijg je een van onze specialisten aan de lijn. Maar wie zijn deze Nexworkers nou eigenlijk en wat is hun achtergrond? Wij stellen graag al onze collega's aan jullie voor zodat jullie weten met wie je contact hebt. Deze keer is het de beurt aan Maarten.

Hoe lang werk je al bij Nexwork?
Ik ben eind augustus 2018 begonnen bij Nexwork als Online Marketeer.

Wat zijn jouw werkzaamheden nu?
Dagelijks werk ik voor ruim twintig klanten die allemaal diverse vraagstukken hebben op het gebied van online marketing. Ik help mijn klanten onder andere bij het analyseren en juist interpreteren van de data van hun online kanalen en SEO- en SEA-vraagstukken. Ook vragen met betrekking tot de e-mailmarketing, social mediastrategieën en eigenlijk alles wat met online te maken heeft komen voorbij. Ieder bedrijf heeft andere marketing- en communicatiedoelstellingen. In mijn functie vind ik het belangrijk om te weten waar mijn klanten mee bezig zijn. Door mijn expertise op online marketinggebied kan ik hierop inspelen en hen verder helpen bij het bereiken van deze doelstellingen. Graag kom ik dan ook op regelmatige basis bij mijn klanten op kantoor. Je merkt door aanwezig te zijn en even een uurtje te sparren dat je vaak verder komt dan alleen aan de vraag voldoen die zij jou bijvoorbeeld per mail stellen. Door hen mee te nemen in mijn gedachtegang en eigenlijk twee stappen vooruit te denken dwing je min of meer ook om de klant verder te denken dan de korte termijn. Uiteindelijk wil je namelijk resultaten bereiken voor de langere termijn.

Wat mij als Online Marketeer opvalt is dat men tegenwoordig veel wil vertellen op hun websites. Van expertises tot nieuws en van cases tot het inladen van hun social mediakanalen. Het resultaat hiervan is dat een homepage ontzettend lang, en daardoor vaak onoverzichtelijk, wordt. Het gros van de bezoekers komt niet eens tot beneden aan de webpagina. Wat ik altijd als advies meegeef is om ook te checken hoe dit op mobiel uitziet. Websites zijn responsive opgebouwd en dit houdt in dat alle blokken keurig onder elkaar worden geplaatst op kleinere schermen met als resultaat een ontzettend lange homepage op mobiel waarbij je eindeloos blijft scrollen. Door middel van heatmaps kun je dit makkelijk inzichtelijk maken. Afbeeldingen spreken immers meer tot de verbeelding dan cijfertjes. Think mobile is dan ook vaak het advies. Ook bij Nexwork denken wij veel meer vanuit mobiel. Overigens niet bij alle klanten, maar bij de meesten wel. Goed analyseren van de data voordat wij een nieuw traject starten voor een nieuwe website is een must. Het is een compleet andere gedachtegang die je ook moet overbrengen bij de klant. Daarnaast ben ik onderdeel van het optimalisatieteam. Dit houdt in dat als klanten support nodig hebben met bijvoorbeeld hun website, ik één van de personen ben die hen helpt bij het oplossen van het probleem.

Wat heb jij gedaan voordat je bij Nexwork kwam werken?
In 2014 ben ik afgestudeerd aan de Fontys Economische Hogeschool in Tilburg waar ik de opleiding SPECO Sport & Media heb gevolgd. Dit is een bachelor Communicatie met een differentiatie naar sport en media. Een hele bewuste keuze, aangezien ik van jongs af aan een grote sportliefhebber ben. Werken in de sportwereld is fantastisch en ook ik had de droom om bij een mooie betaald voetbalorganisatie te mogen stage lopen. Als echte PSV-supporter liet ik de kans niet onbenut en schreef ik me in voor een meeloopstage in mijn derde jaar en met succes! Ik mocht een half jaar lang stage lopen wat voor mij de mooiste club van Nederland is. Daarnaast was ik ook opgelucht, want als jong mannetje had ik een belofte gedaan aan mijn moeder dat ik ooit bij PSV terecht zou komen. Weliswaar niet als voetballer, maar ach, als communicatiemedewerker is natuurlijk ook niet slecht. Na mijn stage mocht ik 2,5 jaar lang blijven tijdens mijn studie en zelfs nog een tijdje daarna. Bij PSV heb ik alles mogen meemaken van de Champions League tot en met de Eredivisie, met als absolute hoogtepunt de landstitels in 2015 en 2016.

Naast voetbal had ik nog een andere passie; wielrennen. Ik ging dan ook afstuderen bij de Koninklijke Nederlandse Wielren Unie (KNWU). Ik viel hier gelijk met mijn neus in de boter, want het Wereldkampioenschap Veldrijden in Hoogerheide stond in mijn tweede week al op de planning. Tijdens mijn afstuderen combineerde ik mijn onderzoek met veel meewerken. Dit resulteerde dat ik diverse wielerevenementen mocht organiseren en de NK’s wegwielrennen, mountainbike en BMX van dichtbij mocht meemaken. Na het behalen van mijn diploma ben ik nog een aantal maanden bij de KNWU gebleven als junior marketing en communicatie. Hier was ik voor de KNWU nauw betrokken bij het Wereld Kampioenschap BMX in Ahoy Rotterdam. In dezelfde periode kwam er iets oer-Hollands op mijn pad: ik mocht werken in de schaatswereld voor één van de nieuwe topteams, Team Continu. Team Continu was een onderdeel van de Timmer Talent Company waar Marianne en Henk Timmer hun naam aan hadden verbonden. Bij Team Continu reden Ireen Wüst, Margot Boer en Thijsje Oenema. Na twee schaatsseizoenen wilde ik mijn horizon verbreden en ben ik uit de sportwereld gestapt. Vanaf dat moment heb ik gewerkt voor een distributeur in Foto- en Video-accessoires en één van de grotere uitzendbureaus in Limburg. Beide bedrijven hadden nog nooit een marketeer in dienst gehad en voor beide bedrijven heb ik dan ook deze 'afdeling' opgezet en vormgegeven.

Wat vind jij zo tof aan Nexwork?
Nexwork is een super tof bedrijf met allemaal jonge mensen die allemaal vol passie en veel enthousiasme hun vak uitoefenen. Wat ik tof vind aan mijn functie is dat ik veel contact heb met mijn collega’s en de klanten. Wij zijn een dynamische organisatie en geen dag is hetzelfde bij ons. Door te werken met allemaal professionals op het gebied van marketing en communicatie leer je veel bij. Iedere dag leer je van elkaar en houd je elkaar ook scherp op online veranderingen en ontwikkelingen. Zoals gezegd ben ik ook graag op pad met mijn collega's om om klanten te bezoeken en hen in hun eigen werkomgeving vooruit te helpen op het gebied van online marketing.

Recente berichten