The future of Location Intelligence

case Geodan - The Meridian

The future of Location Intelligence

Locatie, locatie, locatie. Steeds meer bedrijven kiezen hier voor. Direct marketing, vraaggeneratie, zoekmachine-optimalisatie werken zoveel beter als ze de locatie van hun klanten kennen. De geo-ICT’ers van Geodan kunnen als geen ander inzicht geven in de mogelijkheden van een locatie door grote hoeveelheden data te verzamelen, analyseren en slim te combineren.

De mogelijkheden zijn eindeloos. Maar hoe laat je de mogelijkheden op een inspirerende manier zien? Wij hielpen Geodan om die vraag te beantwoorden. Zusterbedrijf Zandbeek verzorgde de contentformats en produceerde een groot deel van de content. Nexwork ontwikkelde een geheel nieuwe online omgeving voor Geodan. Het resultaat: contentplatform The Meridian. Het stralende middelpunt van een meerjarige contentstrategie voor de zakelijke markt.

Doelstelling

Wie de kracht van location intelligence combineert met innovatieve technologie, heeft goud in handen. Locatie-intelligentie is een vaak gehoorde term, maar wat het betekent en hoe het bedrijven, instellingen en individuen ten goede kan komen, is nog een onbekend fenomeen. Geodan wil de zakelijke beslissers meer inzicht geven in de mogelijkheden van location intelligence en zichzelf positioneren als expert op het gebied van location intelligence. Samen met de klant wilt zij de uitdaging aangaan op het gebied van energietransitie, mobiliteit, veiligheid en ruimtelijke planning. Het Geo-team vroeg Nexwork om te helpen die doelstelling te realiseren.

Aanpak

Een strategische basis is cruciaal om een merk sterk op de kaart te zetten. Daarom werkten Zandbeek en Nexwork samen met Geodan aan een heldere positionering en merkarchitectuur. De nieuwe corporate site van Geodan heeft twee belangrijke doelen: allereerst de onbewust onbekwame bezoekers inspireren en hen uitleggen wat location intelligence voor hen kan betekenen. Daarnaast moeten we de bezoekers die al meer kennis van de materie hebben ook niet vergeten. Dit resulteerde in een meerjarige contentstrategie. De basis van deze strategie is The Meridian, een platform die de mogelijkheden van location intelligence op een interessante en aanspreekbare manier weergeeft.

Resultaat

De samenwerking tussen de ervaren onlinestrategen van Nexwork en de content creatives van Zandbeek wierp zijn vruchten af. In oktober werd The Meridian gelanceerd, gebouwd op een responsieve basis waardoor het platform ook via tablet, mobiel en andere mobiele devices goed te benaderen is. Het eerste "issue" heeft als thema 'vitale infrastructuren' uitgelicht. Het online platform biedt bezoekers een multimediale ervaring met longreads, interactieve tijdlijnen, video’s, gifjes en HTML5/ CSS3-animaties die als basis dienen om het gevoel van een online magazine over te brengen. Dankzij dit journalistieke platform is het mogelijk om inzicht te creëren en de kracht van location intelligence weer te geven. The Meridian maakte een vliegende start en de eerste resultaten zijn uitstekend. Dat houdt ons echter niet tegen om te blijven optimaliseren, want net als Geodans speelveld staan wij ook niet stil in de ontwikkeling. Nieuwe technieken samen met hoogwaardige redactionele content zorgen ervoor dat The Meridian een toonaangevend online magazine in de sector wordt.

Meer weten? Neem gerust contact met ons op.